Dit is hoe je de perfecte unboxing ervaring creëert!
Als merk wil je natuurlijk niks liever dan dat klanten een positieve ervaring hebben met je merk. Wanneer je een online webshop hebt, is je verzending daar een belangrijk aspect van. Het draait daarbij niet alleen om het product, maar ook om het verpakkingsmateriaal en doordachte details zoals een bijgevoegd kaartje of stickers. In deze blog geven we je een aantal tips hoe je de uitpak ervaring van klanten naar een hoger niveau kan tillen. Zodat je op lange termijn klanten aan je merk kunt binden.
Een passende verzendverpakking
Het is belangrijk dat je een passende verzendverpakking kiest, voor het product dat je verstuurt. Zo kun je gebruikmaken van een verzenddoos of verzendzak. Verpakkingsmateriaal met een aantrekkelijke kleur of levendig patroon zal ongetwijfeld bijdragen aan een goede eerste indruk. Twijfel je welke het meest geschikt is? In deze blog lees je de verschillen tussen de verpakkingsmaterialen. Zo weet je zeker dat je de juiste keuze maakt!
Vloeipapier
Vloeipapier wordt ingezet om producten extra bescherming te bieden tegen krassen en stof. Het wordt vaak gebruikt voor fragiele items zoals mokken. Het toevoegen van deze extra beschermingslaag heeft een positieve impact op de algehele klanttevredenheid. Vloeipapier is verkrijgbaar in diverse kleuren en patronen, waardoor de inhoud van je pakket ook direct een vrolijke uitstraling krijgt!
Voor kleinere producten is vloeipapier soms minder geschikt. Zoek je wel naar een leuke en veilige manier om deze items te verpakken? Overweeg dan eens cadeauzakjes! Met een assortiment variërend van roze tot goud en van hartjes tot stippen, is er een overvloed aan keuzes om je producten op een charmante wijze te presenteren.
Stickers
Met kleine details zoals stickers kun je een verpakking net dat beetje extra geven. Stickers zijn verkrijgbaar in vrolijke kleuren die je kunt laten passen bij je huisstijl. Daarnaast kunnen ze ook een persoonlijke boodschap verspreiden zoals ‘Thank you for your order’ of ‘Enjoy your gift’. Zo creëer je een positieve emotionele connectie met de klant.
Opvulmateriaal
Om te voorkomen dat producten in een doos verschuiven en beschadigen, is het verstandig om opvulmateriaal te gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan papiersnippers. Deze zijn verkrijgbaar in diverse kleuren, zodat je opvulmateriaal kunt gebruiken dat aansluit bij je eigen huisstijl!
Personalisatie voor directe merkherkenning!
Verzendverpakking, vloeipapier en stickers zijn te personaliseren met je eigen logo of bedrijfsnaam! Het bedrukken van deze producten voegt zeker wat toe aan de unboxing ervaring. Door het gebruik van specifieke kleuren en logo’s creëer je een direct herkenbare uitstraling. Dit versterkt de consistentie van je merk en zorgt ervoor dat klanten je beter onthouden.
Het bestellen en bedrukken van deze producten kan gemakkelijk via onze webshop. Neem snel een kijkje in ons assortiment en profiteer van onze snelle levering. Bestel je op een werkdag voor 15:00 uur? Dan zorgen we dat je bestelling dezelfde dag nog wordt verstuurd! Zo kun je je klanten snel voorzien van de perfecte unboxing ervaring.